sobota 12. října 2013

Špaldová krupicová kaše

Nevím jak vy, ale já prostě miluju krupicovou kaši. Je zakořeněná hluboko v mém vědomí i nevědomí díky vzpomínkám z dětství. Mamka mi ji často dělávala k večeři. Tak jako ovesnou jsem k smrti nenáviděla, krupicová byla favorit. Hezky s kakaem, máslem a cukrem.
Jenže klasická krupice není celozrnná, proto jsem začala pátrat po nějaké alternativě. Brzy jsem objevila špaldovou celozrnnou krupici. Granko jsem nahradila kakaem holandským, máslo kokosovým olejem a cukr agávovým sirupem. No a samozřejmě si jí už nedávám k večeři, ale k snídani.

Potřebujeme na 2 porce:
0,5 l mléka (odtučněné či polotučné)
65g celozrnné špaldové krupice
špetka soli
sladidlo
2 lžičky tmavého kakaa
plátky mandlí 10g
2 lžičky kokosového oleje

Postup: 400 ml mléka ohříváme v hrnci, zbytek (100ml) smícháme s krupicí, aby se nám netvořily hrudky. Poté nalijeme do hrnce, přidáme špetku soli a pořádně mícháme, aby se nám nepřipálila (raději na mírném ohni). Osladíme sladidlem, nalijeme na talíře, posypeme tmavým kakaem a navrch přidáme kokosový olej. Ozdobíme mandlemi a servírujeme.

Zamilujete si její oříškovou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář! :)