sobota 12. října 2013

Jáhlová kaše

Ovesnou kaši sice miluju, špaldovou krupičku taky, ale ráda zkouším nové věci a tak jsem se rozhodla že zkusím i kaši jáhlovou. Moje první zkušenost i RECEPT najdete v tomto článku.


Má premiéra s jáhlovou kaší
Na netu všude psali: nejprve 3x spařit vroucí vodou, tím odstraníte hořkou chuť, a pak vařit ve vodě nebo v mléce do změknutí.
Jelikož doba vaření jáhlů je prý delší, rozhodla jsem se použít svůj ,,urychlovací trik", který praktikuji s kaší ovesnou - namočit přes noc a ráno stačí jen dvě minutky na sporáku a je hotovo. Počítala jsem, že s jáhly to bude trvat o něco málo déle, ale skutečnost mě překvapila.
Po dvaceti minutách vaření (zároveň osmi minutách před odjezdem autobusu do školy) jsem to už vzdala. Ačkoly jáhly ještě nebyly měkké tak, jak bych si představovala, ještě horké jsem je zhltla s polovinou nakrájeného banánu a pekanovými ořechy. Upřímně, až na to, jak jsem si pěkně spálila hubu pusu, jsem si fakt náramně pochutnala. A ten autobus jsem nakonec taky stihla! :-D
Rada na závěr: délku vaření jáhlů nepodceňujte, radši si kaši uvařte večer na dva dny dopředu, pokud ráno nemáte moc času.

A teď už RECEPT (1 porce):
50g jáhel
mléko
špetka soli
agávový sirup
připadně skořice

Jáhly pořádně propereme nejprve ve studené vodě, poté třikrát spaříme vroucí vodou. Poté dáme vařit do vody (jáhly:voda = 1:1,5), když se voda vyvaří, postupně dolejeme vždy trochu mléka a za občasného míchání vaříme do změknutí. Přidáme špetku soli, skořici, a až úplně nakonec dosladíme agávovým sirupem.

1 komentář:

Díky za Tvůj komentář! :)