sobota 16. listopadu 2013

Indická polévka z červené čočky/ Red lentils soup

Dobré sobotní odpoledne! :)
Chtěla jsem napsat ráno, ale pak jsem zjistila, že už je po dvanácté :D né že bych doteď vyspávala, vstávám o víkendu po osmé, ale nějak mi to dopoledne uteklo :))
V poslední době jsem si zamilovala luštěniny - fazole, čočku, hrách... A hlavně čočku červenou. Již jednou jsem z ní vařila polévku, a byla dobrá, ale teď jsem recept vylepšila, trochu pozměnila a tentokrát se po ní mohli všichni utlouct. :D Je pravda, že jsem to trochu přehnala s kari a taky s pepřem, takže byla pěkně ostrá, ale z toho plyne ponaučení pro vás - s kari opatrně!! :)

Good saturday afternoon!
I had actually almost written 'morning' but then I found out it's after 12 already! :D No, I haven't just got up from the bed, but the a.m. changed into p.m. too quickly :))
In the last few weeks I've somehow fallen for legumes - beans, lentils, peas... And especially red lentils. I've made the red lentils soup once already but this time it went much better. I've added some ingredients and voilà! Everybody simply loved it! :D Well, I have to admit I've overdone it with curry and black pepper, so it was pretty hot, but the soup was still delicious! :)
Ingredience:
250g červené čočky
1/2 celeru
1 menší cibule
2 větší mrkve
2 velká rajčata
200ml rajčatového protlaku
200ml smetany 10-12%
kari, majoránka, sůl, pepř

Ingerdients:
250g red lentils
1/2 celery
1 small onion
2 big carrots
2 big tomatos
200ml tomato puree
200ml 10-12% cream
curry, marjoram, salt, black pepper


Nakrájenou cibulku zpěníme na olivovém oleji, přidáme nahrubo nastrouhanou mrkev a celer a chvilku orestujme. Zalijeme 1l vody, přidáme spařenou červenou čočku, nakrájená rajčata, rajčatový protlak, kari koření a vaříme 15min. Poté přidáme smetanu a dochutíme solí, pepřem a majoránkou. Lehce rozmixujeme tyčovým mixérem. A je to!

Roast chopped onion on a bit of olive oil, add roughly grated carrots and celery. Pour 1l water into it, add red lentils (infused in hot water before), chopped tomatos, tomato puree, curry and boil for 15mins. Then add cream and blend it slightly with a hand blender.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář! :)