středa 16. dubna 2014

Domácí zdravé celozrnné piškoty

Poslední půlrok vždy, když jsem měla volnou chviku, (což sice bylo málokdy, ale to nevadí :D) jsem si udělala čaj, zalezla si do postele a pustila si nějaký seriál. A za pár minut jsem se zvedla a šla hledat něco, co bych si k tomu čaji mohla přikusovat. A jednou jsem objevila zbytek dětských piškotů, které čekaly ve spíži již od Vánoc, až je někdo použije třeba do letního nepečeného ovocno-tvarohového dortu. A nebo jentak sežere muhaha :D.
No, jak jsem je objevila, už nečekaly dlouho.
A tak jsem si zavzpomínala na dětšví, když jsem pikoty jentak žužlala a moje starší sestra si je vždy namáčela do čaje. Což jsem absolutně nechápala, protože není nic horšího než rozmočené piškoty. :D

Už jsem je jednou pekla, ale tentokrát se mi povedly lépe - asi lepší poměr surovin, bo co :)
    Já vím, Velikonoce ještě nejsou... ale začínají velikonoční prázdniny...a ten zajíček je prostě ňuňu

3 vejce - bílky a žloutky zvlášť
4 lžíce třtinového cukru
6 lžic špaldové cel. mouky

žloutky ušleháme s 2 lžícemi cukru;
bílky ušleháme na tuhý sníh a ke konci přisypeme 2 lžíce cukru;
sníh přidáme ke žloutkům a pomalu opatrně vařečkou promícháme spolu s moukou;

Na plech vyložený pečícím papírem lžičkou tvoříme malé piškotky, troubu si mezitím předehřejeme na 160 stupňů.
Pečeme asi 10-15 min, podle toho, jak máte piškoty velké.
Na obrázku je vidět, že jsem je měla péct déle, protože když je pak sloupnete z papíru, neměly by být vidět zespodu bubliky, ale povrch by měl být celistvý a na papíru by nemělo nic zůstávat přilepené.
Vyšlo mi to na 2 plechy piškotů.

Hlavně opatrně míchat

Je to sraní s tím :D :D

už se peočou :)

měly by být o malinko tmavší.... :))

Co máte v plánu na velikonoční prázdniny? pokud teda máte volno :-)
A teď mě omluvte, jdu běhat :D

6 komentářů:

  1. Super - z nich by byl dobrý smetanovo (jogurtovo) ovocný raw dortík :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky - to jistě ano, ale rodině nějak zachutnaly a zmizely ještě ten den, co jsem je upekla :D Jednou jsem z nich dělala zdravé tiramisu, to také bylo dobré :)

      Vymazat
  2. Miluju piškoty odmalička, takže určitě vyzkouším:)! Hezký blog!

    OdpovědětVymazat
  3. INFO: Nemůžu se přihlásit na můj blog...nevykašlala jsem se na to ale prostě mi to nejde :( mám nový počítač a ten vůbec neidentifikoval že můj email má účet na bloggeru a já se tam teď vůbec nemůžu dostat :(((( TAKŽE NEVYKAŠLALA JSEM SE NA VÁS, ale nevím co mám dělat, nechci zakládat zase nový blog....

    můžete mě zatím sledovat na instagramu happinesswithfitness

    vaše Iv.

    OdpovědětVymazat
  4. Piškoty sú super, ale mám ich mokré,resp. mäkké, ako piškotové cesto, nie vysušené ako klasické piškoty. Kde som spravila chybu? Piekla som ich dokonca ešte dlhšie ako je v recepte. Ďakujem

    OdpovědětVymazat

Díky za Tvůj komentář! :)